Wat is het CliëntAdviesPunt?
Het CliëntAdviesPunt is een afdeling binnen De Rozelaar waar je terecht kunt met al je vragen rondom indicaties, met al je vragen over het aanbod van De Rozelaar, waar je je aan kunt melden voor zorg bij De Rozelaar (dagbesteding, wonen en thuisbegeleiding), die je begeleidt bij alle zaken rondom plaatsing of overplaatsing en die je helpt bij het aanvragen van je (her)indicatie. Alle cliënten zijn hiervoor welkom bij het CAP!

Wat is het doel van het CliëntAdviesPunt?
Wij geloven dat iedereen uniek en waardevol is. Met respect voor ieders unieke kwaliteiten ondersteunt De Rozelaar de cliënten om hun talenten te ontwikkelen en te gebruiken. Om cliënten zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in het ontwikkelen van hun talenten is het belangrijk dat zij de ondersteuning krijgen die bij hen past. De indicatie is hierin maatgevend. Ons doel is o.a. om te zorgen dat de cliënt een passende indicatie krijgt, zodat de ondersteuning zo optimaal mogelijk kan zijn. Verder willen wij cliënten (en daarmee allen die bij hen betrokken zijn) zo goed mogelijk ondersteunen in alle onderwerpen die er rondom indicaties, het zorgaanbod en plaatsing spelen.

Voor wie is het CliëntAdviesPunt?
Voor alle mensen die vragen hebben over de punten genoemd bij ‘Wat is het Client Advies Punt’. 

Uit wie bestaat het CliëntAdviesPunt?
Het CAP bestaat uit Tina Hardeman-Liefting (Medewerker Financiën & Informatiezaken) en Herlette de Kruijff (Coördinator CliëntAdviesPunt).

 

          

Tina                                  Herlette

Ben je op zoek naar persoonlijk advies of wil je graag informatie die specifiek op jou van toepassing is, neem dan contact op met het CliëntAdviesPunt. Persoonlijk contact is voor ons erg belangrijk en we zoeken graag samen met naar een passend advies of voldoende informatie.

Wachtlijst
Voor dagbesteding is er in de meeste gevallen geen wachtlijst en bij een geldige indicatie kan de zorg snel starten.

Voor wonen hanteren we een wachtlijst. Binnen De Rozelaar zijn er circa 70 woonplekken. Gemiddeld komt er jaarlijks 1 woonplek vrij. Gezien de grote wachtlijst wonen is De Rozelaar bezig met 3 uitbreidingsplannen waarvan de 1e in 2019 gerealiseerd zal zijn. Graag geven wij informatie op maat over de wachtlijst, passend bij de situatie.

Hoe kom ik in contact met het CliëntAdviesPunt?
Het CAP is op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag te bereiken via 0342-413334 of via clientadviespunt@rozelaar.nl

Picto folder CAP
Folder CliëntAdviesPunt Picto's

Onafhankelijke cliëntondersteuning
Als je een Wlz-indicatie hebt en je hebt behoefte aan onafhankelijke ondersteuning, dan kun je beroep doen op een cliëntondersteuner van MEE. Iedereen heeft hier recht op, gratis en zonder doorverwijzing. De cliëntondersteuners van MEE weten veel over leven met beperkingen. (Licht) verstandelijke, zintuigelijke of lichamelijke beperkingen. Maar ook chronische ziekten, niet-aangeboren hersenletsel of bijvoorbeeld autisme.

Mee werkt onafhankelijk van zorgaanbieder en zorgkantoren en heeft al tientallen jaren ervaring in het ondersteunen van mensen met een kwetsbaarheid of beperking. Vaak heb je te maken met verschillende instanties en wet- en regelgeving. MEE zorgt voor samenhang en stemt waar nodig af met je omgeving (zoals mantelzorgers, familie, vrijwilligers)

Gemeente Barneveld en Nijkerk

Je kunt rechtstreeks contact opnemen met MEE Veluwe via T 055 526 9200 of E info@meeveluwe.nl. Je hoeft je niet eerst te melden bij de gemeente, of bijvoorbeeld het sociale gebiedsteam.

Cliëntondersteuners van MEE zijn ook te vinden in het sociale gebiedsteam in jouw buurt. Je mag zelf kiezen of je naar het gebiedsteam gaat met je vraag of liever iemand buiten het team spreekt. Deze cliëntondersteuner zit dan niet in het gebiedsteam. Net wat jij het prettigst vindt.

Gemeente Putten

Voor alle vragen tot 18 jaar kun je in de gemeente Putten terecht bij Buurtzorg Jong (T 06 5123 5736, E: putten@bzjong.nl). Voor alle andere vragen vanaf 18 jaar kun je in de gemeente Putten terecht bij Stimenz (T: 088 784 64 64).


 

Ja, ik wil graag contact met het CliëntAdviesPunt!

Vul onderstaand formulier in en één van de medewerkers van het CAP neemt binnen 2 werkdagen contact met u op. 

 

email address:
Homepage:
URL:
Comment:

:
*:
*:
*:
*:
*:
Verificatie*:
Geef de tekst in

 

Share |