CliëntAdviesPunt (CAP)

Wil je meer weten over onze zorg en ondersteuning? Neem dan contact op met het CliëntAdviesPunt van de Rozelaar. Telefoon: 0342–413334. E-mail: clientadviespunt@rozelaar.nl.

CliëntAdviesPunt CliëntAdviesPunt

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met ons CliëntAdviesPunt.

0342-413334 0342-413334 Stuur een mail

Toekomst-
plannen

Woonlocatie in Veenendaal
Woonlocatie in het centrum van Veenendaal voor mensen met een verstandelijke beperking.

Woonlocatie EMB (Barneveld)
Er is vraag om wonen voor mensen met een ernstige meervoudige beperking aan te bieden. We zijn in gesprek met diverse partijen.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Heb je behoefte aan een onafhankelijke cliëntondersteuner in het organiseren van de zorg aan de cliënt?

Lees hier meer over onafhankelijke cliëntondersteuning

Vragen over wonen, dagbesteding, ambulante coaching en logeren

Het CliëntAdviesPunt (CAP) is de afdeling van de Rozelaar waar je mee in contact komt als je op zoek bent naar een woon- of dagbestedingsplek. Of als je zoekt naar ambulante coaching of een logeerplek.

De zorgbemiddelaars gaan met je in gesprek of de Rozelaar passende zorg en begeleiding kan bieden. We noemen dit ook wel screening. HIervoor vragen we aanvullende documenten op (zoals huidig ondersteuningsplan, diagnostiek etc.)

Als we iets voor je kunnen betekenen, ondersteunt het CAP je bij de start van zorg en voeren we een intakegesprek.

Aanmelding stap voor stap

  1. Kennismaking
    Veelal telefonisch maken we kennis met elkaar en spreken we over de zorg en begeleiding die je nodig hebt

  2. Oriëntatiebezoek
    We spreken af om een woon- of dagbestedingslocatie te bezoeken. Zo kan je samen met je ouder(s) of begeleider sfeer proeven.

  3. Aanmelding
    Is het oriëntatiebezoek positief verlopen, dan volgt er een aanmelding. We hebben dan een Ondersteuningsplan van je woon- en/of dagbestedingsplek nodig en andere diagnostiek. Zo kunnen we goed kijken of je past binnen de (woon)groep.

  4. Plaatsingsoverleg
    De aanmelding wordt besproken met een teamleider en gedragsdeskundige. Na dit overleg krijg je een terugkoppeling van de zorgbemiddelaar of wij denken de benodigde zorg en begeleiding te kunnen bieden.

  5. Intake of wachtlijst
    Als er plek is (bij dagbesteding) plannen we een intakegesprek.

    Voor wonen kom je op een wachtlijst en onderhouden we contact. Je ontvangt 2x per jaar de nieuwsbrief 'wachten op wonen' en ons magazine 'Erbij:' krijg je 3x per jaar thuisgestuurd.

Doorstroom en (her)indicatie

Zoek je een andere woon- of dagbestedingsplek, binnen of buiten de Rozelaar? Ook dan kan het CAP je ondersteunen.

Soms neemt de zorgvraag toe (of af), waardoor de indicatie niet meer passend is. Het is dan nodig om een nieuwe indicatie aan te vragen. Daar kunnen wij je bij helpen.

Daarnaast is het CAP ook betrokken bij de aanvraag van Meerzorg bij het Zorgkantoor.

Zorgbemiddelaars

Als je contact opneemt met het CAP, krijg je te maken met zorgbemiddelaars Elise Roeleveld en Lindinja Kuijsten. Het CAP is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Iedere cliënt is uniek en waardevol. Samen kijken we wat jij nodig hebt. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je vragen.

Zorgbemiddelaars Elise en Lindina

Locaties